20 Ağustos 2011 Cumartesi

en son almanya ziyaretim

bilet aldık. vakit yaklaşıyor heycanda artıyor. annemgili göreceğim aylar sonra.o gün geldi. sabah kalktık hazırlandım ben ve eşimle aşşağıya indik. yola kadar yürüdük. dolmuş beni yoldan alacak. evet hakkariden vana kadar otobüsle değil dolmuşla gideceğim. başka bi seçeneğim yok. hakkaride havaalanıda olmadığından mecburum.

neyse biz beklemeye başladık. benim gözlerim sürekli doluyor.. "aşkım kendine iyi bak tamammı. sakın bişey yememezlik etme tammamı" eşimde "sen beni merak etme, gez bol bol tamammı".. aklım her seferinde hakakride eşimde kalıyor. benim gözler ama dahada kötüye gidiyor. durduramıyorumki. peçetede almamişim yanıma. yol kenarında bakkal vardı. sabahın köründe 6 da iyikide açıkmiş. ağlamak yok ama artık diye susturu eşim. güldürmeye çalışıyor iyi olayım diye. dolmuş geldi ve ben binim dolmuşa camdan el sallıyorum kendine iyi bak allaha emanet ol.. üzüle üzüle vardım vana ama nasıl vardım.

3 saat falansürüyor. öldüm dolmuşun içinde ya..iki dolmuş gidildi. biri havaalanına gidecekmiş biri merkeze. sen başta kim havaalanına gidecek kim merkeze gidecek ona göre bindir sene yolcunu. karman çorman bindirmişler. vana vardık. haydi bakalım başladı. "sen nereye, tamam sen kal, sen in, bavul varmıydı, o dolmuşa bin, sen gel buna bin" delirdim ben yav. geç kalıyorum uçağa. sonrada yolcunun birini bekledik. be dedim uçağı bi kaçırayım ben ne yapacağımı biliyorum. vardı havaalanına. koştur koştur küçücük bi yer zaten. nereye gideceğim belli ehmen gittim yetiştim uçağa..

istanbul aktarmalı uçuyorum bu sefer allahtan. yoksa bide antalyaya uçup ordan hamburga uçuyordum. vardım istanbula. kocaman bi yer burası havaalanı ise vandaki ne. hakkari merkezden daha büyük havaalanı yav... ara ara buldum gideceğim yeri çok beklemeden bindim ve vardık biz üç saat sonra hamburga. (uçak koprkum her seferinde biraz daha artıyor. inşallah geçer. çok korkuyorum..) hamburg benim şehrim. almanya benim memleketim. ne kadar türkde olsam benim evimdeymişim gibi hissettiğim yer hamburg. çok seviyorum orayı..

beni havaalanından babam aldı. tamirhanesi var oraya yakın. sonra annemgilin yeni evine gittik. çok merak ediyodum ben daha yeni görecektim. çok heyecanlıydım. vardık yeni evlerine vavv çok güzel yaa.. çok beğendim. o zamanlar blog açacağımdan habersizdim fotoğrafını çekmedim evin... ama daha bir sürü eksikleri vardı alınacak. ama ev mükemmel. eve vardık ve girik annem hamur işiyle uğraiıyor akşam bize halamlar, amcamlar, kardeşle., dedemler ve hamile kız kardeşim gelecekti. onu hamileyken ilk defa görecektim çok heyecanlıydım. annemle hasret giderdik. sonra yavaş yavaş hepsi heldi. o kadar mutluydumki.

ama çok kısa kaldım ora 2 hafta. bütün detaylari yazmak istiyorum ama çok uzun bi blog oldu sıkılmayın diye başka bi zaman anlatayım diyorum.. almanyadan bi kaç kare

bu dedem beni havaalanına götürüyor

buda canım annem

bunlarda arabadan ras gele çekilen hamburg fotoğraflari

burası havaalanı, giderken..

çok özledim yaa oralari ailemi

yeni bi blogda görüşmek dileğiyle bye bye

1. ben de ucaga ilk binisimde kesin benim panikatagim tutar dedimm ama Allaha cok sükür artik yanliz biniyorum dualar dilimde tabi ki
    bende ilk kes esimi birakip Türkiyeye geldigim zaman ölmüstüm aglamaktan gitmekten vazgececektim neredeyse

ama simdi alistimm:))

senin isinde zor yaw o yoll tam bir eziyet olmus Allah yardim etsin

2. ben küçüklükten beri biniyorum. çok severdim uçağa binmeyi ama son zamanlarda uçak düşüp öleceğim diye çok korkar oldum. anlamadımki sebebini..
    sağol canım. allah hepimize yardım etsin..

3. yaren cim Hamburgdan hakkariye işin çok zor. Ama aşk insana neler yaptırıyor değilmi?

4. evet çok zordu. helede ilk zamanlar kabus gibiydi. orda çeşmeden sıcak su akarken burda bırak sıcak suyu soğuk su bile akmıyor zaman zaman.. ama alıştım :))

5. ıhlamur bahçesi20 Ağustos 2011 14:14

insanın ailesinden uzakta olması zor.ama sevdiği insan yanında olunca allah sabrını veriyor...

6. ailemin kıymetini almadım uzakta. evet ama eşim çok yardımcı oldu. allah sabrını veriyor

7. Göze aldigin büyük cesaret almanyada dogup büyüyen biri trden evlilik yapip oraya yerlesmesi zor olsa gerek. Rabbim huzurunuzu mutlugunuzu hic bozmasin insallah.. Yanlis anlamazsan bisey sorsam yurtdisinda dogup buyuyen biri gercekten trde yasamasi zor olmuyor her yonden arkadas cevre aile felan? Tabi maddi yönede ayri gerci rabbim herseyin hayrlisini verir.. Yurtdisindakilerinde durumu belli gerci artik eskisi gibi degil sonucta.. cok öptüm canim..

8. evet zor ama alışılmıyor değil. ilk başta çok zordu hatta. amin canım hepimizin huzurunu mutluluğunu bozmasın. ben artık alıştım ne kadar ailemi özlesemde. arada bi gidip hasret gideriyoruz. bu yetiyor. bende çok öpüyorum canım..

9. sana evliliginde sonsuz mutluluklar dilerim yarencim hasretlik zor ama kavuşmak çok güzel dimi:)

10. allah raı olsun mavicim. evet hasretlik çok zor ama kavuşmak çok güzel. :))

11. ne mutlu sana ya,benim bile gözlerim doldu :))
    cok sevindim senin adina, bende almanya yasiyorum kendimi bi an senin yerine koydum cok zor,ben almanyanin icinde uzaga evlendim ve cok zordu.

12. şerifeciğim ayrılığı bilen anlar acımızı ancak. ama bunlar tatlı acılar. allah razı olsun eşim hep destek oldu bana.
    sen almanyanın neresindesin?

13. yarenim ne zor senin işin ya Allah başka ayrılıklar göstermesin inşallah.. Eşin Hakkari'de ne kadar kalacak tayin falan olmayacak mı yani İstanbul'a beklerim sizi..Benimde kuzenler var Almanya'da İstanbul'a geldiklerinde çok zorluk çekmiyorlar.

14. tain yerleri açıklandı. şimdi tercih yapacaz. tercihimizin bitaneside istanbul olacak. bakalım artık kısmetimiz nerdeyse oraya gideceğiz. herşeyin hayırlısı.
    kuzenler almanyanın neresinde?

15. Rheinland pfalza evlenip gitmiştim ama şimdi yine "vatanıma" yani niedersachsene döndüm :))