8 Aralık 2013 Pazar

2 yaşına kadar emzirmek! ne dersiniz?

bizim için bu macera 29.05.2012 de akşam saat 21:35, yani doğumdan 5 dakika sonra başladı. tam 9 aydır bu günün gelmesini 4 gözle bekledim. prensesim doğduğunda ilk önce çocuk doktoru muayene etti aynı odada ve sonra hemen kucağıma verdiler. müthiş bir duyguydu. sonra emzirmeye başladım. emzirdim, emzirdim ve yine emzirdim. ne kadarda güzel emiyordu. böylelikle başladı ve hala devam ediyor.

ilk zamanlarda çok canım yanıyordu. bi 3 hafta falan böyle acı çektim hiç geçmeyecek zannettim. bu süre içinde bu kremi kullandım.

çok faydası oldu mu bilemiyorum. sürmesem belki daha kötü olurdu ama bilemiyorum. ama yine de çatlak ve yara olsa sürerdim :)

sonraki aylarda emzirmek fena değildi. yanı prensesim çok az emip hemen bırakıyordu ama ben pes etmedim ve emzirmeye devam ettim. mama vermek istemedim.

3 aylıkken hiç emmek istemedi zorla emzirmeye çalışıyordum ama nafile. tam yaz dönemiydi ve sıcaktan rahatsız olduğunu düşündüm. internette araştırmalarımda da gördüm ki büyüme dönemlerinde böyle olabiliyormuş. bu dönemlerin geçmesini bekledim ama çok zordu. herhalde artık emmeyi bırakacak derken yine isteyerek kendiliğinden geldi bana :)

tabi zaman geçiyordu. 6 aylıktan sonra gün içinde sistemli bir emme planımız olsa da geceleri plansız bir şekilde bazen saat başı emzirmek zorunda kaldım. uyanıyor ve uyumuyordu. uyuması için emziriyordum. gece çok uykusuz kalıyordum. bazı geceler ağlıyordum. yanımda uyuduğu için her sabah bel ağrılarıyla uyanıyordum. buna bir türlü çözüm bulamadım.

emzirmeyi kessem mi diye çok düşündüm ama kıyamadım. hakkıydı daha emmek. öyle düşündüm. aslında emzirmeyi de çok seviyordum. bir gün emmeyeceğini düşünmek beni çok duygulandırıyordu. 

1 yaşında emzirmeyi bırakmadım ama geceleri emzirmeyi kestim. evet bıraktım. geceleri inek sütü vermeye başladım. çok daha rahattı böyle. en azından yanımda yatmadan uyuyor bende sabahları belim ağrımadan uyanıyordum.

şu anda 18 aylık ve günde 2 defa emziriyorum. öğle uykusuna bir buçukta emerek dalıyor. ve akşamları 20:30 da tekrar emziriyorum. kalkıp dişlerimizi fırçalıyoruz. bir masal anlatıyorum, öpüyorum ve yatağına bırakıyorum. bazen hemen uyuyor ama bazende biraz zorluyor. bazı geceler hiç uyanmıyor ama bazı geçeler bi veya iki defa uyanıp biberondan süt veriyorum...

hedefim iki yıl emzirmek. inşallah başarabilirim. bütün anneler imkanları olduğu sürece bebeklerini 2 yaşına kadar emzirsin diyorum ve postumu bu ayetle sonlandırıyorum: Bakara Suresi 233. ayet

Anneler, çocuklarını, emzirmenin tamamlanmasını isteyenler için tam iki yıl emzirirler. Çocuk kendisine ait olan babaya da emzirenlerin yiyecekleri ve giyecekleri geleneklere uygun olarak bir borçtur. Bununla beraber herkes ancak gücüne göre mükellef olur. Çocuğu sebebiyle bir anne de, çocuğu sebebiyle bir baba da zarara sokulmasın. Varise düşen de yine aynı borçtur. Eğer ana ve baba birbirleriyle istişare edip, her ikisinin de rızasıyla çocuğu memeden ayırmak isterlerse kendilerine bir günah yoktur. Eğer çocuklarınızı başkalarına emzirtmek isterseniz vereceğinizi güzel güzel verdikten sonra bunda da size bir günah yoktur. Bununla beraber Allah'tan korkun ve bilin ki, Allah yaptıklarınızı görür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder