1 Mayıs 2016 Pazar

11 Ocak 2015 Pazar ana dili çok önemli...

bizim küçüklüğümüzde çocuklara küçük yaşta almanca öğretilmesi gerektiği söyleniyordu.
öyle değilmiş ama, tam aksine herkes çocuğuna ana dilini öğretmeliymiş.
öyle olduğunu öğrendiğim zamandan beri, karar vermiştim, çocuğumla sadece Türkçe konuşacaktım.

benim kızım dünyaya geldiğinde bende sadece Türkçe konuştum onunla.
ta ki 2 yaşına kadar.

Almanya'da genelde herkes en geç 2 yaşında çocuğunu kreşe veriyor. ama ben çok erken olduğunu düşündüğüm için göndermedim. 3 yaşını beklemek istedim.
2 yaşında almanca eğitimine başlarım diye düşünüyordum.
ben almanca konuşurum, eşim de Türkçe konuşur diye düşünmüştüm.

2 yaş kontrolüne gittiğimizde doktora bunu söyledim. oda gerek yok, zaten kreşe başladığında öğrenecek Almancayı deyince, ben de almanca konuşmaktan vazgeçtim.

kızım şuanda sadece Türkçe konuşabiliyor..
Almancayı da artık kreşte öğrenecek inşallah...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder