Lilypie - Second Birthday

1 Mayıs 2016 Pazar

20 Kasım 2015 Cuma buğday çorbası

çok basit ve sevdiğim bir çorba.
annem buğdayı önceden ıslatıp haşlayıp derin dondurucuya koymam için bana verdi sağ olsun.
sabahtan dolaptan çıkarttım ve yavaş yavaş buzu çözüldü. akşama pişirdim ve afiyetle yedik :)


malzemeler:

1 su bardağı ıslatılıp haşlanmış buğday
1 su bardağı yoğurt
1 adet yumurta
1 yemek kaşığı un
tereyağı ve kuru nane

yapılışı:

sabahtan derin dondurucudan buğdayı çıkarttım.
akşam buzu çözüldüğünde tencereye biraz su ve buğdayları koydum.
buğdaylar dağılana kadar kısık ateşte beklettim.
dağılınca üzerine su ilave ettim ve kaynamaya bıraktım. dibi tutmasın diye ara ara karıştırdım.

yoğurt, yumurta, un ve biraz suyu çırptım.
yoğurdun kesilmemesi için çorbanın sıcak suyundan ilave ettim.
hazırladığım terbiyeyi sürekli karıştırarak çorbaya ilave ettim.
tuzunu da katıp karıştırarak bir taşım kaynattım. tuzunu da atıp ocaktan aldım.

küçük bir sahanda tere yağını eritip kuru naneyi kızdırdım ve çorbanın üzerine döktüm.

afiyet olsun..

18 Kasım 2015 Çarşamba hamileler için 10 öneri

hamileler için faydalı olabilecek bir kaç öneride bulunacağım, belki işinize yarar..

1- azar azar ve sık sık beslenin.

gaz ve hazımsızlık sorunu yaşamamak için günde üç ana ve üç ara öğün şeklinde beslenmeye dikkat edin. dengeli beslenmek kilo kontrolünü sağlamanıza da yardımcı olur.
bu şekilde metabolizma daha ritmik çalışacak ve gebeliğin getirdiği yorgunlık hissi oluşmayacak.


2- mutlaka sol tarafınıza yatın.

bu şekilde yatmak bebeğinizin iyi beslenmesini ve hava akımından en iyi şekilde faydalanmasını sağlar. aynı zamanda kan akışınızın düzenlenmesini sağlar.


3- her yemekten sonra dişlerinizi fırçalayın.

hormonlar diş etlerini yumuşattığı için dişlerde problem yaşayabilirsiniz.
yemeklerden sonra dişleri fırçalamak, diş ipi kullanmak ve yemek aralarında tatlı şeyler yememek dişlerinizi koruyacaktır.


4- kesinlikle içki içmeyin.

sigara içilen ortamlardan da uzak durun. pasif içicilik bebeğinizde kalıcı hasarlara neden olabilir.


5- tatilde otelinizin ulaşımı kolay olsun.

şehir merkezine yakın oteller seçin ki, dinlenmek için kısa bir mola verebilirsiniz.
otelde asansör bulunmuyorsa mümkünse odanızı da alt katlardan seçin.


6- masaj yapın yaptırın.

ayaklarınız çok ağrıyorsa masaj işe yarayacaktır.
masaj yapmak kan akımını arttıracak ve ödemi azaltacaktır. ılık banyoda iyi gelecektir.


7- fazla kilo almamaya özen gösterin.

doktorlar en fazla 15 kilo alınmasını uygun buluyor.


8- karnınıza düzenli krem ve yağlarla masaj yapın.

fazla kilo alımı karnınızın üst tarafında kaşıntıya neden olabilir.
düzenli bir şekilde krem ve yağla yapılan masaj kan dolaşımını hızlandıracak ve kaşıntıyı azaltacaktır.


9- arabada emniyet kemerinizi karnınızın altına gelecek şekilde, kalçalarınıza doğru takın.

koltuğunuzu mümkün olduğunca geriye çekin ki hava yastığından uzak oturmaya çalışın.


10- aksaklıkları gözünüzde büyütmeyin.

hamileyken daha az gezebileceksiniz ve daha çok yorulacaksınız.
ama bu güzel zamanda olumsuz düşünmeyin ve her anın tadını çıkartın.


tüm hamilelere güzel günler geçirmeniz dileğiyle...

2 Ekim 2015 Cuma eşime doğumgünü ve hazırladığım soframız

soframız buydu
masa örtüm ikea'dan. aslında bu bi perde ama çok güzel durdu masa örtüsü olarak.


soframda renk olarak yeşil ve mavi kullandım. bu iki mumluk da bir arada satılıyordu. tam uydu yani.
içindeki yeşil mumları da tesadüfen ikea'dan masa için tül alırken bulup aldım.


bu peçete halkalarını da kendim yaptım.
ilk defa yaptım ve beni baya uğraştırdı. yanlış yapıştırıcı seçmişim.
üzerindeki çiçekleri tutturmak için baya uğraştım..


bu kalpli kürdanları da peçeteden yaptım uysun diye. kürdanları kabak sarmasında kullandım


o gün bu elbiseyi giydim. sağ taraftaki fotoğrafta bir ay öncesine ait. orda 23. haftalık hamileyim.


o gün bu tacı takmıştım


en kısa zamanda görüşmek üzere inşallah

19 Ağustos 2015 Çarşamba bebek için hazırlıklar başlasın

yavaş yavaş bir şeyler almaya başladım bebek için. tercihim weleda'dan yana oldu.
yeniden bebek için hazırlık yapmak çok heyecanlandırdı beni.

saç & vücut şampuanı ve yüz bakım kremi aldım :)


kendim içinde weleda ürünlerinden bir şeyler aldım.
soldaki çatlak oluşumunu önleyici bakım yağı ve sağdaki emzirme yağı.

weleda'nın tüm ürünlerini 100 % doğal olduğu için tavsiye ediyorum.

kızımda da kullanmıştım bu ürünleri. tam bebeklerin hassas burnu için üretilmiş.
çok fazla bi kokusu yok yani :) kızım için kullanırken de çok memnun kalmıştım..
bebekler için olan ürünleri çok az kullanmak gerek. özellikle şampuan aylarca kullanılabiliyor.

emzirme yağını daha önce kullanmamıştım hiç. ama süt arttırmada faydası olacağına inanıyorum.
tecrübelerimi paylaşacağım burda sizinle zamanı gelince.
burda paylaşmadığım bi ürün daha var weleda'nın. oda kendim için yüz kremi.
onuda hiç kullanmadım daha. şu an başka bi yüz kremi kullandığım için önce kullandığım krem bi bitsin sonra weleda kullanırım diye düşündüm.

hoşçakalın..

18 Ağustos 2015 Salı arkadaş ağırlama

geçen haftalarda arkadaşlarımı ve kardeşimi davet ettim evime. hepside çocuklu geldi.
bide bende var. benim ev oldu küçük kreş :)
çocuklar biraz oynadı biraz kavga etti derken güzel bi gününde sonuna gelmiş olduk :)

arkadaşlarıma hazırladığım dört kişilik masa bu :)


sarmayı annem yaptı :) annemden daha güzel yapan birini tanımıyorum.
pastayıda herzamanki gibi kardeşim yaptı :) salatada bendendi :)


bu poğaçalarıda annem yaptı.
sağolsunlar hem annem hem kardeşim yardım etmeseydi hamile hamile yapamayacaktım hepsini..


kırmızı servisleri ve peçeteleri ikea'dan aldım.
peçete halkalarını çok önceden almıştım ama ilk kez burda kullandım


peçeteleri en büyük olanlardan aldım ama yinede peçete halkaları için küçük geldi. içinde sürekli kaydı durdu. fotoğrafta büyük geldiği çok belli olmamış. tam olmuş gibi sanki :))

hoşçakalın..

30 Temmuz 2015 Perşembe hamilelik dergileri

bugün son postumuza hoşgeldiniz.
bu postta size doktorumun verdiği hamilelik dergilerini göstereceğim...
dergiler almanca.


ben alt soldaki dergiyi okuyorum şu anda. çok güzel bilgiler var.
benim bildiğim ama gün içinde aklıma gelmeyen bilgiler var. okudukca tazeleniyor. çok iyi oluyor...

anı kitaplarım

tekrar merhabalar..

evet şaşırdınız değilmi. 2 gündür post yoktu ve şimdi bi günde iki post. bazen vaktim olmuyor.
vakit buluncada yazmak istiyorum..

bu kitabı ilk hamileliğimden önce almıştım. o zamanlar içine istediğim gibi yazamamıştım.
bi çok sayfası boş kalmıştı. şimdi tekrar çikarttım raftan. inşallah bu sefer biraz daha fazla yazarım :))

ilk sayfalarında güzel bilgiler var. hamilelik, doğum ve sonrası için güzel şeyler yazıyor.
ultrason resimlerini yapıştırmak için iki tane sayfa yapmışlar. sonraki sayfalarda boş.


bu küçük defteri hippten gönderdiler. internet üzerinden kaydoldum. her ay için güzel bilgiler var.
not almak için boş yerlerde birakmişlar.. yanındakilerde diğer çatlak önleyicilerim. daha var bitmedi.
paşka bi postta yine göstermeyi düşünüyorum nasıp olursa..


buda başka bi anı defterim. burda rossman gibi bi amğaza var adi dm. oraya kaydoldum.
bu defteri ordan verdiler. gördüğünüz küçük çantanın içinden çıktıç.
bu defterin içindede yine boş yerler var doldurmak için. üzerindeki ultrason resmi bize ayit.
6 haftalıkken vermişti doktor :))


böylelikle bu postunda sonuna gelmiş olduk..

hoşçakalın..

çatlak önleyicilerim

hamileliğimi öğrendiğimde gidip aldığım ilk şeylerden biride çatlak önleyiciler oldu.
ilk aylarda fazla ihtiyaç olmasada herşeyim tam olsun istedim.

şu anda bakım ürünleri haricinde çok bi hazırlığım yok.
ama herşeyi planladım. zamanı gelince hepsini burda paylaşacağım inşallah.
nasıl olsa daha zaman var :)

gelelim kremlerime. aslında her hamilenin vücudu başkadır.
kimisi hiç bişey sürmese bile hiç çatlak oluşmaz.
ama bazılarının en etkili kremi sürdüğü halde karnında çok çatlak oluşur.
benim hamilelikte vücüdum daha fazla kuruyor sanki.
o yüzden bi kaç çeşit krem ve yağ aldım ben.
seviyorum bunları...


ben şimdilik nemlendirmek için en soldakini kullanıyorum.
büyük şişedekide duş kremi. hepsi hamileler için özel üretilmiş.

şimdilik hoşcakalın...

27 Temmuz 2015 Pazartesi folik asitim

tekrar herkese merhabalar.

şimdiye kadar kontrollerimizde bi problem çıkmadı çok şükür.
doktorumdan çok memnunum, çok güler yüzlü ve çok vakit ayırıyor hastalarına.
her seferinde bebişimizin bi resmini veriyor, hatta bazen üç tane verdiği bile oldu :)

benim sağlık durumumda çok iyi maşallah.

folik asitimi değiştirdim. ilk başta bunu kullanıyordum.


şimdide bunu kullanıyorum.
bu gebeliğin 3. ayından itibaren kullanılıyor. emzirme dönemine kadar kullanılması tavsiye ediliyor.
bebeğin gelişimi içinde çok önemli folik asit.


büyük tablet yutamayanlar için çok iyi bu folik asit. minicik bişey. yutarken belli bile olmuyor.


bide ilaç içeriğinin fotoğrafını çektim.. günde bi defa aliniyor.


bugünlük bu kadar. tekrar görüşmek dileğiyle :))

27 Temmuz 2015 Pazartesi güzel haber

herkese merhabalar :))

uzun zamandır bloguma giremedim. blogla çok ilgilenme fırsatım olmadı bazı sebeplerden dolayı.
hemen anlatmaya başlayayım isterseniz...

12 nisanda 4 haftalık hamile olduğumu öğrendim.
genelde kimse ilk üç ayda hamileliğinden kimseye bahsetmez ama ben mutluluklar paylaştıkça çoğalacağını düşündüğüm için gittim herkese anlattım :)
Allahım sağlıklı bi şekilde kucağıma almayıda nasıp eder inşallah. dua edin bizim için..


bu testi yaptığım gün sabah arkadaşlarımla kahvaltı yapmaya gitmiştik güzel bi kahvaltıcıda.
iki gün sonra bi test daha yaptım emin olmak için. ilk paylaştiğim kişi kardeşim olmuştu..


şimdilik bu kadar.bundan sonraki postlarımda yine hamilelikle ilgili şeyler paylaşacağım.
neler aldım, neler yaptım hepsini yazacağım inşallah.

birazdan bi post daha geliyor...

18 Mart 2015 Çarşamba ordan burdan

bi postta biçok konudan bahsetmeyi çok sevdim. yine o postlardan bitanesine hoşgeldiniz :)

bu geçen haftalarda kızım ve kendim için yaptığım kahvaltımızdı.
inanılmaz doyurucu ve çok lezzetlıydi. kuru kayısı, muz, portakal ve südü blenderdan geçirdim.
güzel bi vitamin deposu oldu...


üst soldaki kızımın perdesi. sağdaki oturma odası perdelerim.
aşağıda görünenlerde yatak odası perdelerim. bunları ikeadan diktirdim...


bebek mevlüdüne gitmiştik geçenlerde. buda cimcime kızım. orda çocuklara bi oyun odası vardı.
bitane ablada isteyen çocuklara yüzlerine bişeyler boyadı.
kızımın yanağına kelebek ve burnunda kalp yapmış :))


yengem evim görmeye geldiğinde getirmişti bu orkideleri.
çiçekleri çok sevdiğim halde bakamıyorum.
bunlarada bakamam diye düşünürken, çokda zor olmadığını fark ettim :))
ama çok güzeller değilmi :))


geçen yıl gittiğimiz tatilden bu resimler.
kızım giderkende gelirkende bavulunu elinden bırakmadı :)



bunlarda yatak odası mobilyalarımın bi kısmı.
özellikle makyaj masamı çok seviyorum...
dekorasyonla ilgili çok eksik var biliyorum..

6 Mart 2015 Cuma bizden haberler

son zamanlarda yazamıyorum nedense.
biraz yoğunluk biraz isteksizlik derken blog biraz geri plana kaydı. bunu değiştirme zamanı geldi..

bu aralar neler yapıyoruz bakalım...

dün nevresimlerimizi değiştirdim. sarı hayvanlı olan kızımın. yengem hediye etmişti
aşağıdakini de ikeadan almıştım...


geçen haftalarda çocukluk arkadaşlarım gelmişti bana. 
canım arkadaşım eli boş gelmemiş.
bana üç arkadaşın resmi olan,
arkadaşlıkla ilgili bi yazısı olan çerçeve ve kızıma bu güzel ceketle tacı getirmiş


kızıma her gece yatmadan önce kitap okuruz. türkçe olmasına çok dikkat ediyorum.
en sevdikleri bunlar.


son zamanlarda hayalini ettiğimiz bişey var... anlamişsınızdır galiba :)
inşallah dualarımız en kısa zamanda kabul olur...


kızım bu oyuncağıyla oynamayı çok seviyor. 6 aylıkken almıştım.
almanca çocuk şarkıları var. bazılarını oyun gurubundan tanıyıp hareketlerini bile yapıyoe :))


dün fil keyfi yaptık... daha doğrusu yaptım. eşim çok yorgundu ve filmin başlarında uyuya kaldı.
bende filmi tek başıma seyrettim ;)
benjamin buttonu izledim
daha önce izlemiştim ama aklımda hiç birşey kalmamış.
önceden izlediğimde kızım henüz dünyada değildi.
aşk sevgi daha çok ön planda olunca kavuşamamış aşıklar için ağlardim.
şimdi ise filmlerde çocuklar daha çok dikkatimi çekmeye başladı ve onların anne babasız kalmalarına duygulanıyorum. bu filmdede öyle oldu bu kez...


 şimdilik bu kadar...
hoşçakalın.