1 Mayıs 2016 Pazar

20 Kasım 2015 Cuma buğday çorbası

çok basit ve sevdiğim bir çorba.
annem buğdayı önceden ıslatıp haşlayıp derin dondurucuya koymam için bana verdi sağ olsun.
sabahtan dolaptan çıkarttım ve yavaş yavaş buzu çözüldü. akşama pişirdim ve afiyetle yedik :)


malzemeler:

1 su bardağı ıslatılıp haşlanmış buğday
1 su bardağı yoğurt
1 adet yumurta
1 yemek kaşığı un
tereyağı ve kuru nane

yapılışı:

sabahtan derin dondurucudan buğdayı çıkarttım.
akşam buzu çözüldüğünde tencereye biraz su ve buğdayları koydum.
buğdaylar dağılana kadar kısık ateşte beklettim.
dağılınca üzerine su ilave ettim ve kaynamaya bıraktım. dibi tutmasın diye ara ara karıştırdım.

yoğurt, yumurta, un ve biraz suyu çırptım.
yoğurdun kesilmemesi için çorbanın sıcak suyundan ilave ettim.
hazırladığım terbiyeyi sürekli karıştırarak çorbaya ilave ettim.
tuzunu da katıp karıştırarak bir taşım kaynattım. tuzunu da atıp ocaktan aldım.

küçük bir sahanda tere yağını eritip kuru naneyi kızdırdım ve çorbanın üzerine döktüm.

afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder